Hai să vorbim despre familie. Și despre relația între părinți și copii. Ca de obicei, o să încep cu ceea ce nu înțeleg. Ok, suntem la o vârstă la care putem orbi deschis cu părinții, și ar trebui să ne înțelegem bine cu ei. În realitate, lucrurile stau altfel. Certurile între adolescenți și adulți sunt zilnice în cel mai bun caz. Știu, există copii care nu se ceartă cu părinții, dar asta se întâmplă foarte rar. Până și tocilarii se ceartă cu ai lor, pe motive de genul ”de ce ai luat 9 la română?”, sau ”de ce ai o absență?”. Eu nu m-am înțeles niciodată bine cu ai mei. De mică spărgeam tot ce găseam sau urlam cât mă țineam plămânii când nu-mi convenea ceva. Sunt o fire mai, să zicem, rebelă, așa că mereu o să am motive de ceartă cu ai mei. Și nu știu câți dintre voi, și aici mă refer în special la fete, nu dorm acasă cu nopțile fără să le spună părinților, ajung la 6 dimineața acasă morți de beți, duhnesc a alcool și a tutun zi de zi, pleacă fără să anunțe unde și când se întorc. Cu alte cuvinte, cam așa sunt eu, uneori. Nu vă închipuiți că eu fac din noapte zi 24/24, aș obosi, și ai mei ar face infarct. Dar se întâmplă, mai ales în week-end-uri, ca mama să nu dea de mine până la 4 dimineața, și să nu poată să doarmă că trebuie să ajung eu acasă, pentru că nu am cheie și trebuie să-mi deschidă ușa. Pentru cei care îmi zic ”wow, ce viață super ai, stai toată noaptea în club și faci ce ai tu chef..”. De unde atâta? Voi credeți că eu nu mă cert cu ai mei din cauza asta? (respectiv cu mama, tata doarme 20/24) Normal că mă cert, normal că urlu, e la ordinea zilei. Vecinii au zis că fac reclamație..
Revenind. Nu suport oamenii care zic ”băi, eu mă înțeleg super-bine cu mami și cu tati, mă lasă să fac tot ce vreau, sunt super de treabă, moderni..”. ”Ok, hai într-un club”. ”Băă, păi nu mă lasă mami..” Stai așa.. Parcă mă-ta era cea mai înțelegătoare ființă din lume, cum nu te lasă în club? Păi stai, că se cam schimbă foaia. Te lasă să faci tot ce vrei, și tu vrei în club. Vreeeei, nu-mi spune mie de tine, că stai în casă și plângi că ora ta de culcare coincide cu ora unora de ieșit în oraș. Și-atunci? Păi ori faci ce vrei ori nu mai faci?!
Și vă dau un sfat, tineri de pretutindeni, TRĂIȚI-VĂ ADOLECENȚA ! Dacă nu stai acum cu prietenii pe afară, da păi când? La 30 de ani, când vei avea, probabil, un copil de care va trebui să ai grijă?!

Presimt că voi avea comentarii de genul ”la tine distracția= tutun&alcool”. Nuu, că nu m-aș distra în casă cu berea în mână și țigarea-n gură.. Contează locul unde ești și oamenii care te-nconjoară. Și atunci nu mai contează dacă bei, cât bei și ce bei, atâta timp cât ești la locul potrivit cu oamenii potriviți e perfect, fratee.