Eu mă cac pe ea de școală! Practic, nici asta nu pot să fac, că în băile alea cu wc-uri antice și cu geamuri sparte e mai frig decât afară, vrei și tu să stai 3 minute la o țigară și te lovește crivățul în spate.
Nici în clasă nu e mai cald, stați liniștiți. Geamurile ălea pe care nu le-au mai schimbat de când s-a înființat liceul pe sub care intră frigul, caloriferele reci ca gheața, gresia de pe jos, o să ajungem să ne aducem radiatoare de acasă numai ca să avem și noi ceva căldură, că, la iarnă, face pixu’ țurțuri.
Noi plătim, sau, cel puțin, plăteam, fondul școlii. Adică vreo cinci sutici pe ani, de elev. Habar n-am câți elevi are liceul meu, dar, hai să încerc să fac un calcul. 9 serii a câte 30 de elevi, 270 de elevi x 4 = 1080, sa zicem, 1100 de elevi numai la liceu. Vreo 800 sunt în clasele mici. Aproape 2000 de elevi. 2000 x 50 = 100.000 de lei. 100.000 de lei și noi nu avem căldură ca lumea nici iarna, nu avem termopane, nu avem bănci/scaune noi, nu avem nimic. Sigur, există și clase renovate, dar mă cam doare pe mine-n cur că 9 X-ul de la parter are căldură când eu mă cac pe mine de frig în clasa mea.
Ok, să zicem că trecem peste asta cu căldura. Ar mai fi ceva. Cabinetul. Presupunem că ți se face rău la școală, dar nu atât de rău încât să te ia salvarea. Te duci la cabinet unde ești servit cu… Paracetamol.
”Mă doare burta” ”Paracetamol”; ”Mă doare capul” ”Paracetamol”; ”Mă ustură stomacul” ”Mănâncă un covrig, sau…Paracetamol”.
Îți bagi picioarele-n el de cabinet și în ele de asistente și vrei să pleci dracului la o farmacie, să cumperi un algocalmin, un nurofen, ceva. Și când să ieși pe poartă…
”Hei, domnișoara, unde crezi că te duci?!”
”Acasă/la farmacie/la magazin/…”
”Ai bilet de voie?”
DAFUQ?! Îmi trebuie bilet de voie ca să ies din școală? Care e următorul pas? Gard electric? Învățământul nu e obligatoriu și nimeni nu ar trebui să aibă treabă cu mine, când plec, unde plec. Dacă eu vreau să-mi iau două absențe că mă doare capul la ultimele ore, e treaba mea, frate! Doar nu sunt la pușcărie să mă uit afară printre gratii..
Ce mă deranjează cel mai mult e că nimeni nu ia vreo măsură. E geamul spart? Mai dă-l dreacu`! Să crape de frig, fir-ar mama lor!
Și aș protesta, jur, dar nu știu cum ar fi posibil. Pentru că nu mulți au tupeu să-și exprime părerea. Eu cred că dacă ne-am duce 200 de oameni să ne plângem că nu e căldură ne-ar băga cineva în seamă, dar așa mă duc eu, Gheorghe Dracu`, că îmi degeră chizda-n clasă. Cine mă bagă în seamă? Ă? CINE PULA MEA MĂ BAGĂ ÎN SEAMĂ?!?! Și da, am încercat, spre exemplu, să-i spun dirigului. A fost ceva de genul:
”Domnu`, degerăm în clasă. Unde se duce fondu` școlii? De ce nu avem căldură?”
”Asociația părinților a devenit organizație non guvernamentală, bla bla..”
”Nu, vă întrebam unde sunt banii pe care i-am dat până acum, că n-am văzut nicio diferență, nicio schimbare”
”Ella, dacă vrei să mă întrebi ceva, întreabă-mă legat de fizică! Că aici e ora de fizică!”
”Ok, puteți să-mi spuneți viteza cu care bate vântul prin crăpăturile geamurilor?”
”IEȘI AFARĂ!”
”E o țară liberă, deci pot să-mi exprim opinia! De ce să ies? V-am întrebat ceva legat de fizică!”
”Nu mă enerva, ieși afară!”
În clipa aia m-am enervat și eu și am exclamat ”Școala asta e de căcat!”.
”Știi că dacă ai media 5 la purtare rămâi repetent?”
”Și o să-mi dați 5 la purtare că v-am întrebat de ce e frig?”
”Nu, pentru afirmația pe care ai făcut-o!”
”Ok!”
Deci, ce chizda mă-sii fac? Unde mă duc? Că n-are nimeni tupeu să își ceară drepturile! Se pare că sunt singura interesată din toată școala. Mă duc la inspectorat? Ce fac? Mă bagă cineva-n seamă?!?!?!