În caz că îmi citiți blogul de ceva timp sau mă cunoașteți, probabil știți că îmi place nu mă pot abține să nu corectez greșelile gramaticale. Asta e. Așa m-am obișnuit. În niciun caz nu mă consider ”miss Perfecțiune”, doar încerc să-i învăț pe alții cum se scrie corect. Desigur, acest lucru are și consecințe.
O să enumăr câteva lucruri care mi s-au spus după ce am corectat o greșeală:

”ești tocilară”. Serios? Am media 5 la română. Nu am citit nici măcar o carte pentru școală din generală. Asta iese, deci, din discuție.

”scriu greșit pentru că așa vreau!”. Asta e scuza pe care o folosesc cei cărora nu le place să ”par” eu mai inteligentă decât ei, așa că mi-o dau pe asta dură.

”dete fa in mm de zdreatza”. Cel mai des. Exprimarea variază în funcție de cât de rău se enervează persoana.

”de ce mă corectezi? vrei să pari mai deșteaptă?!”. Uhm, nu. Nu asta e intenția mea, jur, deoarece este evident că sunt mai deșteaptă decât tine.

”nu ai viață dacă stai să mă corectezi”. Da, ai mare dreptate! Toată ziua stau la pândă, în așteptarea unor noi postări pline de greșeli!

”sunt în (insert country here) și am uitat româna”. Stai calm, am observat că nu știi nici engleza/italiana/etc.

Mi s-a mai spus și, citez, ”luatzash fatza an pula de tocilara”, ”ejti nefututa fa daia ma corectezi pe mn”, ”numai stiu sa vb sunt plecat din tara”, ”da bn cum spui tu ma pis pe ea de gramatik”, ”imi cer scuze ca nu jtiu sa vb gramatical”, ”ma cac in gramatik ta!” (nu-i a mea!).

Concluzionând, nu mă cred inteligentă atunci când vă corectez. Sunt grammar nazi. O să corectez și cea mai mică greșeală. Asta nu înseamnă, desigur, că scriu/vorbesc 100% corect. Nu cred că există om care să o facă. Dar, pe mine nu mă deranjează să mă corecteze cineva, chiar apreciez. Când nu știu ceva, nu mi-e rușine să întreb. Vă las cu niște greșeli pe care le corectez mereu, poate învățați ceva, dacă tot v-ați pierdut timpul pe aici.

care/pe care – Fata care iubește
Fata pe care o iubesc

să fii sau să fi? – aici alegem mereu prima variantă. pentru mai multe detalii există google

proști/proștii- Copiii sunt proști
Proștii nu știu să se exprime

ratato sau ratat-o? – și aici vom folosi mereu prima variantă. dacă ai nevoie de mai multe detalii ești bătut în cap

vino sau vin-o? vino

doar/decât- ”doar” se folosește în propozițiile afirmative, ex.: ”Am scris doar la română”, ”decât” în cele negative: ”Nu am scris decât la română”.

Pentru mai multe lecții de gramatică repetați clasele 5-8. Bye!